2013-01-28

Simförlust

Idag har jag inte fått så mycket gjort. Ingen ny novell skriven eller så. Mest bara väntar jag nu på Month of Letters och min internetfasta. Vaddå, att jag kunde börja redan nu? Nej, det skulle inte kännas rätt. Men på fredag, då smäller det!

Annars simmade jag en kilometer idag. Efter ett tag började jag snegla på två äldre väninnor som simmade i banan bredvid mig. De pratade hela tiden och höll samma takt som jag. Hur jag än försökte kunde jag inte simma fortare än dessa snacksaliga kvinnor, ca 30 år äldre än jag. Till sist gav jag upp.

Jag får visst träna lite mer.

4 kommentarer:

  1. Off topic: Jag jobbade helg på biblioteket igår. Döm om min förvåning då det visade sig att en kollega är hängivet audible-fan och platinakund.
    Om det inte vore för den där pölen mellan Östergötland och Karis skulle jag vara frestad att försöka sammanföra er på något sätt. Jag tror ni skulle ha mycket att prata om=)

    (Han lyssnar för den delen genom en gammal ipod, vilket kanske kan vara en förklaring till att det funkar för honom.)

    U.J:

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev genast jätteglad och rotade fram vår gamla iPod, men inte lyckas jag ladda ner på den heller :-( Fyra ljudböcker och inget sätt att lyssna på dem...

      Radera
  2. och eftersom du är gammal ipod-andändare antar jag att du är haj på filhantering via itunes (sic-sic-sic).
    Tja, jag kan ju höra ifall han känner för att försöka återupprätta audibles rykte genom att redogöra för vilka vägar han går. Men det blir inte den här veckan för jag är hemma med en sjuk hustru och ett friskt men något gnälligt barn.
    Men om någon vecka finns det kanske en jouradress att skriva till.

    För en liten stund sedan började jag lyssna på Legion. Det var awesam. Det kallar de visserligen allting i writing excuses men i det här fallet skulle det vara väl valt.

    Och ikväll går jag min sista strid mot audible för sedan går provabonnemanget ut. Wish me luck som kidsen säger.

    U.J.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi skall ikväll ännu se om iPoden och iTunes skulle funka bättre på Macen än på min PC. Sen ger jag upp...

      God tur och may the force be with you ikväll!

      Radera