2013-01-09

Shimmer

På några konstiga vändor på nätet hittade jag ett fantasyzine som heter Shimmer. Det är förunderligt bra.  Publicerar främst fantasynoveller av för mig helt okända namn. Jag håller på och läser det gratisnummer som ligger ute, och jag tycker att alla noveller jag läst hittills har varit välskrivna, annorlunda och ögonöppnande. Ta till exempel novellen A Painter, a Sheep and a Boa Constrictor som gör att jag aldrig kommer att kunna se på Lilla Prinsen på samma sätt igen. Novellerna påminner mig om Neil Gaiman då han är som bäst.

Jag funderar skarpt på att börja prenumerera på sagda tidskrift, men jag har ännu inte kollat om man kan få pappersversionen utanför USA. Och jag vill helst ha en papperstidskrift.

2 kommentarer:

  1. Bra tips! Håller just på att bekanta mig med the wonderful world of engelskspråkiga SF-noveller i tidskriftsform, och det här magasinet såg ju intressant ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo och jag beskrev det lite fel: de publicerar spekulativ fiktion, inte bara fantasy.

      Radera