2013-01-06

Semesterslut

Sen i tisdags har vi varit på citysemester i den stora staden i väster, men idag kom vi äntligen hem. I morgon börjar jobbet och dagis igen. Jag är ganska stressad: jag har en massa inskrivet i kalendern för nästa vecka och jag vet att jag inte kan koppla av förrän jag åtminstone börjat beta av min att-göra-lista. Stressen har redan resulterat i sömnlöshet. Jag har haft semester i två veckor och det har varit skönt, speciellt roligt var det att spendera tid i stan där vi har nästan alla våra släktingar och vänner. Vi har varit otroligt sociala och jag tror att sonen tycker det är riktigt skönt att vara hemma igen. Han är inte van vid att flänga runt och beta av två visiter per dag så som vi gjort.

Jag tycker också det skall bli skönt att ta itu med jobbet på måndag. Stipendier skall redovisas, mejl besvaras, kontrakt förhandlas, manus redigeras och det kliar i fingrarna att ta itu med manuset från våren 2012. Jag har ex av danska Arra som väntat på mig på posten i någon vecka nu, och min Journal of a Novel för just det gamla manuset är försvunnen - jag hoppas att den hittas på arbetsrummet på måndag. Dessutom borde jag bygga om min hemsida och skriva ett blogginlägg om mina planer för 2013. Much to do, much to do.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar