2013-01-22

Ny utmaning

Idag skriver jag följetong. Och hörni det är svårt. Jag skall plötsligt skriva om karaktärer någon annan skapat och som jag inte känner. Det får mig verkligen att inse hur karaktärsdrivet jag annars skriver. Jag vet ju inget om de här typerna som redan gjort allt möjligt i fyra avsnitt.

Men utmaningar är skoj. Det är ett helt annat sätt att skriva än vad jag är van vid. Och jag sätter min egen prägel på berättelsen... Hehe. Ber man mig med i ett följetongprojekt kan man inte vänta sig att vi håller oss till realism, minsann.

3 kommentarer:

  1. Jaha, jaha. Var får man läsa det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. I en dagstidning nära dig i april. Borde det vara. Jag skrev mer om projektet här: http://turtschaninoff.blogspot.fi/2013/01/mina-planer-for-2013.html

      Radera