2013-01-07

Mina planer för 2013

Här är lite av vad jag kommer att syssla med 2013:

- Jag deltar i ett projekt ordnat av Schildts&Söderströms och Tidningarnas Förbund som går ut på att sju författare skriver sju delar av samma berättelse. Följetongen är avsedd att användas i modersmålsundervisningen i högstadiet och gymnasiet. Följetongen kommer att publiceras i alla finlandssvenska dagstidningar i början av mars. Andra författare som deltar är t.ex. Kaj Korkea-aho och Monika Fagerholm.

- Jag skall göra några skolbesök i Grankulla och Vanda. Jag skall också besöka Nylands litteraturcirkel och Tölö bibliotek.

- Jag skall avsluta redigeringen och faktakorrigeringen av läromedlet Tidspiraten.

- Jag skall försöka avsluta manuset från förra våren, det jag kallat "nummer fem" här på bloggen. Kanske resa bort och ta en skrivretreat i min ensamhet något tag.

- Jag skall redigera klart nanowrimoprojektet.

- Jag skall försöka skriva lite fler noveller.

- Jag tror att Anaché kanske kommer ut på finska i höst.

- Och så vill jag väldigt gärna hinna börja på något helt nytt... Nummer sju? Eller var det det jag kallade nummer åtta? Vilket det nu blir, jag har råddat till det för mig själv med taggarna här på bloggen. (Jag hade någon gång tänkt mig en helt annan sexa, men den blev inte av och nu är väl nanowrimoprojektet egentligen nummer sex, även om det blev färdigt före femman... Klart som korvspad, eller hur?)

3 kommentarer:

  1. Lätt Maria. Det där fixar du. En mycket rimlig årsplan. Bara du inte funderar för mycket på vilken siffra vilket manus har för där tror jag att det kan gå hur som helst, utom med de redan publicerade.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är en underlig blandning av organiserad och väldigt oorganiserad.

      Radera
    2. Aj, jo visst hade jag ju läst detta. Skall bli kul att läsa.

      Radera