2013-01-22

Mer Audibleilska

Okej, nu är jag skitförbannad - jag hade fått tre "credits" under min tid som ofrivillig medlem, så innan jag krånglade mig igenom utskrivningsprocessen laddade jag ner tre ljudböcker. Och det är STÖRT OMÖJLIGT att ladda ner dem till telefonen. Det var ren svårt att ens få dem att spela på datorn, och till telefonen går det inte alls. Programvaran vägrar känna igen telefonen.
Vem f-n lyssnar på ljudböcker på datorn?! Det är ju när jag städar/promenerar med hunden/ligger bredvid barn som har svårt att somna som jag behöver en ljudbok.

AAAARGHHH.

4 kommentarer:

  1. Tack för varningarna. Jag skulle kolla läget nu när det fanns en helt gratis bok enligt writing excuses och fann mig plötsligt vara medlem. Och nu inser jag att jag nog borde boka in en helkväll för att få ordning på och avsluta eländet.

    Jag har inte heller fått någon ordning på att flytta ljudböcker - trots att de lovar att det ska gå i "any device" men drog den kanske förhasta slutsatsen att jag använder en gammal mp3spelare och alltså inte kan installera någon app.
    Ljudbok i dator är en värdelös idé. Någon gång har jag tänkt tanken på att lösa det med trådlösa hörlurar men det var åtminstone då inte lönsamt.

    Får se om jag kan ha någon glädje av filerna (för det går väl fortfarande bara att öppna i deras specialprogram?) eller om de får ligga kvar där och håna mig.

    U.J.

    SvaraRadera
  2. Ha! Jag har lyckats konvertera åtminstone gratisboken (legion - den är väl kanske utom tävlan då man enligt WE inte ens behövde medlemskap för att hämta den) till vanlig mp3 och skicka till min spelare.
    Må vara att det är en fil på 126 minuter och att ljudet inte är så bra. och att det tagit typ min lediga kväll.
    I morgon kanske jag får hybris och försöker ta min provbok och ser om den också kan bli lyssningsbar innan jag viger ytterligare en kväll åt att bli fri från kontraktet.

    (Det går att konvertera i switch sound file converter under vissa förutsättningar och de var tydligen uppfyllda i det här fallet. Anledningen till att det tog lång tid var att det saknades två dll-filer - något jag jag inte visste vad det var men instruktioner kom fram automatiskt när de behövdes. Villkoret lyder f ö "If the Audiobook has a file extension .aax, then Switch cannot open this file. " Vet inte om den filtypen är på deras andra böcker.)

    U.J.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men blir man inte RASANDE? Det var Legion som fångade mig i deras nät också. Varför inte bara erbjuda en bra tjänst istället för att försöka lura folk? När du tar dig tid att bli fri från ditt medlemsskap kommer du att inte tro dina ögon- man måste klicka omkring fyra gånger för att verkligen bli fri. "Are you sure you want to continue" och sen är knappen med YES svagt vit medan den knapp man INTE vill välja är med stark färg - allt för att lura en igen. Sen när man väl lyckats kan man fylla i ett formulär och ange orsaken till att man ville avsluta sitt medlemsskap - och ett alternativ man kan klicka för är "I did not know I was a member" - det är alltså ett så stort problem att det finns ett alternativ för det!!

      Jäkla skittjänst. Jag skall vidarebefordra dina upptäckter ang överföringen till min techsupport (min man) och se om de hjälper honom. Han satt en timme igår med det här och fick nästan blodstörtning på kuppen... Och jag har en ny smartphone och ÄNDÅ gick det inte.

      Radera
    2. Jag är rätt irriterad på dem själv men har jag inte kommit så långt som till rosenraseri än eftersom jag ännu inte förlorat några pengar (vad jag vet).
      Men jag skulle gärna tycka om tjänsten och det tror jag inte något kan få mig att göra nu.
      Och jag vet att jag har det värsta framför mig.

      Om man konverterar med programmet jag nämnde kan det nog vara en bra idé att inte skruva ned ljudkvalitén för mycket (åtminstone inte om man har gott om diskuttrymme) för jag misstänker att det kan ha ställt till det. Om det funkar att konverta en gång kan man ju alltid göra om en gång till från mp3-filen med lägre krav om den tar för mycket plats.

      U.J.

      Radera