2013-01-30

Inventarier

Jag inventerade förresten nyss mina brevpapper och kuvert, så jag skulle veta vad jag har inför Month of Letters. Och jag har massvis med väldigt söta brevpapper från när jag var barn (och hade många brevvänner), vilket är tur för dem kan jag använda när jag brevväxlar med släktens yngre medlemmar. Det finns nämligen inte lika fina brevpapper längre. Utbudet är mycket smalt. T.ex. hittade jag inget gräddfärgat, tjockt, olinjerat brevpapper i vår fina pappershandel, och deras utbud är ungefär lika stort som Akademens. Jag köpte tecknepapper istället (vilket i och för sig är billigare).

Folk skriver inte brev längre. Och det är nog synd.

3 kommentarer:

  1. Vilket sorgligt inlägg. Och inser ju att jag själv också slutat skriva. Kanske jag också måste delta i month of letters.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men ja! Vi kan ju handleverera brev till varandra :-)

      Radera
    2. O, ja. Så spännande!

      Måste absolut städa upp sekretären. Brevskrivning kräver mer av sin omgivning än en dator.

      Radera