2013-01-16

Ingen skrivskalle idag

På grund av diverse hälsoorsaker kunde jag i natt inte somna (sonen sover dock fortfarande bra, inte så långa nätter som här ett tag men i 90% av fallen obrutet 10 timmar) utan låg vaken i många, långa timmar. Det gjorde att när sonen kommit iväg till dagmamman i morse sov jag till tio. Och eftersom han kommer hem efter tolv blir det ju inte mycket jobbdag kvar, då. Det känns snopet. Det har varit roligt, och befriande, att skriva noveller sådär lite planlöst. Efter alla romanmanus behöver jag rensa hjärnan. Nu skulle jag nog hinna skriva lite, men är helt groggy efter natten. I natt måste jag få sova, det är flera nätter sen jag sov ordentligt.

I morgon skall jag åka tåg, då hoppas jag att jag är pigg nog att skriva. Tåget är en av mina favoritskrivplatser.

2 kommentarer:

  1. I hear you. Jag vakade mellan 02.30 och 06.30 i natt och mitt huvud har inte varit på topp idag. Tur att det kommer flera nätter. Och att det snart är helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte många förutsättningar jag måste ha för att kunna skriva nuförtiden - men sömn är en av dem.

      Radera