2013-01-24

Heureka

Igår satt jag och läste en bok framför brasan då jag med ens fick en idé. Nej, en IDÉ. Till en berättelse. Till hur den skall berättas. Men det är en så komplicerad och svår struktur (dock inte svår att läsa eller förstå, bara att genomföra) att jag inte riktigt kan greppa idén än. Få ner på papper ens hur jag menar. Idén svävar där framför mig, väldigt frestande, jag kan se att den är fin men jag kan inte se detaljerna. Än.

Det här är en sån där idé som jag tror måste få mogna länge. Flera år. Under tiden samlar jag på relaterade idéer. Samlar på allt som kunde höra ihop med den. Försöker få klartt för mig hur den ritkigt ser ut. Få en tydlig bild av det som just nu bara är en skimrande hägring.
Det är bra. Att det tar länge. För det här är en sån idé som jag inte är mogen att skriva om än. Den är för svår. För intrikat. Jag har inte rätt skill level än för att tackla den.
Men en dag skall jag tammetusan ha det. Det känns bra att ha något att sträva mot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar