2013-01-27

Glamour

Följande inlägg handlar enbart om glamour och flärd. Så alla som tråkas ut av ytlighet kan hoppa över följande! :-)

Jag har länge letat efter det perfekta röda läppstiftet. Jag är väldigt ljus i hyn så få röda färger klär mig. Dessutom är jag inte van vid att ha granna läppar, jag brukar använda bruna toner eller läppglans med bara lite pigment i, så varje gång jag provat ett rött läppstift har jag känt mig som en clown. Men till vissa av mina retroinspirerade klänningar skulle röda läppar passa perfekt.

Jag har tyckt om Cliniques Chubby Stix som är en kombination av läppstift, läppglans och läppomada. Jag har deras Whole Lotta Honey och Bountiful Blush  (ack dessa namn på kosmetika...) och eftersom de är så bra vågade jag mig nyligen på deras grannröda: Two Ton Tomatoe. Den är röd men ganska svag i färgen så jag känner mig inte så utklädd i den. Men om jag vill känna mig fin så behöver den nog en läpppenna, så igår tog jag mig till Stockmanns Beauty och frågade efter en läppenna i samma röda nyans. Clinique hade ingenting men hänvisade mig till Estée Lauder. Där hittade jag en penna i samma färg - och så föll mina ögon på ett läppstift: Red Tango.

Läppstiftet har perfekt röd färg för mig. Djup och kraftig men inte för grann. Inte för blåtonad och inte för orange. Lite mjuk, jag tycker inte om hårda röda färger. Underbar konsistens. Läppennan passar också till det läppstiftet.

Och jag känner mig så fin! Så oerhört glamourös och vuxen! Jag har varit på toppenhumör ända sedan dess. Förutom Chubby Stixen har jag inte köpt smink på över två år och det var så roligt att göra det. Nu känner jag mig inspierad att städa i sminkförrådet, slänga alla torra läppstift jag sparat sen tonåren (svimma inte!), putsa och sortera och ha bara några, men bra, produkter.

Ibland blir jag så väldigt glad över lite!

P.S. Sen gick jag bananas och köpte deras B&B créme också. Har inte provat den än. Återkommer med mer flärdrapport senare.

6 kommentarer:

  1. Roligt att unna sig skönhetsvård, man behöver det särskilt nu i vintermörker och kindbitande kyla. Gjorde en stor rensning av gamla produkter när vi flyttade i höstas och köpte ett fåtal väl valda, riktigt bra, produkter. Känns som en lyx varje dag att göra ordning sig! (vilket är mkt värt om man exempelvis haft en natt där man bara fått ett par ynkliga timmar sömn) :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men precis! Det är trötta småbarnsmammor som behöver mest glamour.

      Radera
  2. Jag önskar också att jag någon dag hittar ett snyggt, rött läppstift. Vet inte när och var jag skulle ha det, jag känner mig också som en clown när jag testar nån gång, men tanken på det. Åh.

    SvaraRadera
    Svar
    1. När man skall bära läppstiftet är en bisak. Det är roligt bara att tänka på det!!

      Radera
  3. Det här är fantasy.
    Åtminstone för mig.


    U.J.

    SvaraRadera