2013-01-23

Firefly. Firefly!!

Jag såg just första avsnittet av Firefly (pilotavsnittet?). För första gången.

Jag vet, jag vet. Jag fortsätter skriva när du slutat hosta upp kvällsteet.

Sådär. Bättre nu? Jag vet inte hur jag missat serien, men jag har varit rätt dålig på Joss Whedon-produktioner - Buffy såg jag också bara sporadiska avsnitt av. Dr Horrible såg jag, och älskade. Men Firefly.
Firefly!! Wow, pilotavsnittet alltså. Det borde jag se om och om igen som en studie i hur man etablerar karaktärer, bygger upp spänning, presenterar en värld utan massvis med backstory och framför allt: skruvar upp spänningen varv på varv på varv och just som tittaren tror att nu kan det inte bli värre så blir det ÄNNU värre. Huh huh.

Och nu vill jag ha en Joss Whedon is My Master Now - t-skjorta.

4 kommentarer:

  1. Nähä! Joss Whedon is MY Master Forever.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan vi inte båda vara hans lojala undersåtar?

      Radera
  2. T-skjortan skapades av Scott R. Kurtz som gör webbserien PvP (http://www.pvponline.com/). Det går att köpa Whedon-skjortor från hans webb-butik: http://store.pvponline.com/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhå, den version av t-skjortan var mycket billigare än den jag länkade till.
      Jag snöade in på geekiga grejor igår och nu vill jag ha en Death Star tesil...

      Radera