2012-12-06

Självständighetsdag

Igår tog jag en sömntablett och maken tog natten med sonen och jag sov i över 7 timmar, halleluja och änglakör! Mitt humör är det motsatta mot igår: glad som en lärka. Sonen och jag tog långfrukost med en pepparkaka som avslutning. Han har sett på lite Mumin på DVD, och nu skall vi så småningom klä på oss och gå ut för att skotta snö, åka pulka och hänga julbelysningen (och under tiden får robotdammsugaren jobba på inne!). Fåglarna skall få en havrekärve också.

På eftermiddagen får vi självständighetskaffe-gäster, tills dess skall jag baka en paj! Receptet är nytt så resultatet blir mycket spännande... Eftersom gästerna ibland läser denna blogg avslöjar jag inte vad det är men kan berätta så mycket att något marinerat över natten i ljus glögg :-)

Skall vi se på balen på slottet ikväll? Såklart. Vad vi nu hinner se med vår lilla soffapa klängandes omkring: så fort nån sitter på soffan blir han inspirerad att slänga omkring soffdynor, klänga på oss eller leka sin favoritlek "Mamma/Daddy sleepy" då man skall ligga på soffan och låtsas sova (en underbar lek om man är trött...).

Jag funderar på om detta skulle vara min ideala balklänning. Jag tror inte det, men vacker är den.


3 kommentarer:

  1. Grattis alla självständiga finländare!

    U.J.

    SvaraRadera
  2. Ibland läser denna blogg. Ytterst sällan. Kanske en gång per år eller så :)

    Pajen var för övrigt supergod. Tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. BARA EN GÅNG PER ÅR!? Skam! ;-)

      Pajen var ännu bättre kall, tycker jag. Och aprikoserna passade kanske inte helt - funderar på om hallon med krämig mascarpone-vaniljfyllning skulle vara en bätttre fullträff...

      Radera