2012-12-12

På väg

Första redigeringsomgången av Nano-manuset går långsamt men bra. Som liten lägesrapport, bara. Språket är bättre än jag trodde, handlingen håller ihop mer än jag vågade hoppas på. Men det är väldigt lite gestaltning precis som jag var rädd. Vilket går att åtgärda! Jag tror det behövs en karaktär till. Saker måste förespeglas lite mer, och underliga förespeglingar som finns men inte leder nånvart skall bort. Trådar skall knytas ihop. Kapilen skall få namn.

Sånt. Jag hoppas bli klar med den första genomgången innan jul: nu när jag väl slutat skjuta upp och marra och säga att jag inte veet hur jag skall fixa det tror jag att det är en helt möjlig deadline.

2 kommentarer:

  1. Blir avundsjuk. Har inte riktigt vågat titta på mitt än. Tror att allt saknas. Ingen gestaltning är ju lätt. Men tänk om min huvudperson försvunnit? Och logiken, herrejesses...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om huvudpersonen försvunnit får du efterlysa. Hyra in detektiv. Holmes, kanske?

      Radera