2012-12-31

Nyår

Snön glider ner från taket i stora sjok. Det regnar. Jag gnisslar tänder över att en FB-vän spoilade sista avsnittet av Downton Abbey tredje säsongen för mig. Lägger sonen för dagssömn, han somnar bredvid mig i stora sängen på några minuter och jag får INTE sjunga vaggvisa. Vi skall bara ligga nos mot nos, hand i hand.
Sen lägger jag mig på soffan med en bunt böcker och mintlakrits. Ja, julgodiset tog slut så jag köpte nytt... Nåt tag måste jag sluta vräka i mig socker like there's no tomorrow. Jag skall läsa, mumsa och kanske se lite på Nanny McPhee2 som jag bandade igår.

Det är visst nyår idag. En sån där man-måste-fira-kväll. Usch. Vi tycker inte om såna. Vi gör lite vitlöksräkor  och risotto och öppnar en flaska vitt när sonen somnat. När det nu sen blir, här brukar smälla så att krutröken ligger tät. Hunden är inte rädd, gudskepris, men att få ett barn att sova mitt under ett smärre krig är inte lätt.

I kväll blir jag säkert melankolisk och skriver djupa tankar i dagboken. Det gör jag varje nyår.

2 kommentarer: