2012-12-30

Mer tillbakablickar

Jag vet att jag redan gjorde en årssammanfattning, men de här frågorna som jag hittade hos Underbaraclara var rätt fiffiga, så ni får en till! Jag stryker de frågor jag redan svarade på i förra sammanfattningen.


Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?
Drog en lång skrivkurs. Deltog i Göteborgs bokmässa.
Dog någon som stod dig nära?
Nej, gudskelov inte i år.
Vilka länder besökte du?
Sverige och England. Sverige hela tre gånger!
Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Ja det är det, på det personliga planet.
Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
Min släppfest den 20.9.!!
Största misstaget?
Det har nog varit missar i familjelivet: snäsighet, ilska, sånt. Usch. Mammamissar, mest.
Bästa köpet?
Roomban! Alltså robotdammsugaren. Den har räddat många nerver här hemma...
Vad spenderade du mest pengar på?
Förutom avbetalning på huslån blir det nog klänningar...
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mycket! Att ge ut en bok. Att skriva en annan. Att få höra att en flicka döpt sin katt till Arra. Att få höra min son säga "kutteboll" åt mig (betyder "skruttbulle", ömsint term jag använder).
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?
Oh lord, Gagnam style... VARFÖR måste alla småbarn älska den??
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Hm. Det har varit ett väldigt upp-och-nedår. Mycket ledset, mycket glatt.
Vad önskar du att du gjort mer?
Varit mer snäll. Och faktiskt: skrivit mer.
Vad önskar du att du gjort mindre?
Ätit mindre socker... Slösat mindre tid online.
Blev du kär i år?
Nej.
Favoritprogram på TV?
Haha, snöade in på Biggest Loser i somras men kan inte påstå att det är favoritprogram... It's Always Sunny in Philadelphia ser vi på DVD. Big Bang Theory är en favorit, men senaste säsongen var en besvikelse.
Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Öhh... Åt nåt gott?
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Mer god hälsa i familjen.
Vad fick dig att må bra?
Skrivflow. Kramar.
Vilken kändis var du mest sugen på?
Jag vet ju att det var nån men nu minns jag inte ens vem...
Vem saknade du?
Liam. Pappa.
Mest stolt över?
Att jag inte ger upp med skrivandet även då det är riktigt jobbigt.
Att jag kan ändra på mig och bryta negativa cirklar, även om det är mycket svårt.
Högsta önskan just nu?
Att min familj skall få bli och hållas frisk. Att min man skall hitta den nya karriär han söker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar