2012-12-13

Just en sån där bra dag

Åh lyckan lyckan.

Den fastnar inte på bild, annars skulle jag visa er.
Ett skrivborde belamrat med papper. Två levande ljus, i övrigt ett rum i dunkel (därför fastnar det inte på bild). En kopp te, rågbröd med prickig korv. Utsikt över ett snöigt, ännu ganska sovande Karis. Klockan är inte ens halv åtta, och jag är redan på mitt arbetsrum denna Luciadagsmorgon,

Mormor är barnvakt, därför kommer jag iväg på jobb redan innan frukost. Det bästa jag vet är att gå från säng till skrivande. Hjärnan är som mest kreativ då, tycker jag.

Och så ikväll: The Hobbit! Vilken dag, alltså.

4 kommentarer:

  1. Du borde kanske få besök av en lucia också så att det blev lite belysning i arbetsrummet. Blir det hobbit rapport imorrn?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om Lucia dök upp just nu i detta toma, tysta hus skulle jag nog få slag!
      (Jag var tvungen att tända fula taklampan till sist. Såg ju inte pappren... Slut på romantisk stämning, bu.)
      Hobbitrapport i morrn, yes!

      Radera
  2. Jag gillar din tanke om det där med "från säng till skrivande".
    Som egen företagara med skrivjobb får man höra, både av sig själv och andra, hur VIKTIGT det är att klä på sig och kamma sig och GÅ UT först. Så att det blir
    på riktigt
    och ordentligt
    och seriöst.
    Men så funkar väl inte alla?!
    Tänk att gå direkt till skrivandet utan att passera allt det som suddar ut tankar och gör oss fastlåsta.
    Tänk att få skriva medan hjärnan fortfarande är i fas med sig själv.
    Det måste vara rätt!

    Idag är det Efter-Hobbiten-Morgon för mej.
    Svårt att sjunka in i lussestämning när jag hela tiden hör ett gäng dvärgar humma inne i huvudet.
    Ser fram emot din rapport :-)

    SvaraRadera
  3. Jag säger som Amanda på allaharenbok: Om man skall klä sig, sminka sig, kamma sig och gå ut kunde man ju lika gärna ha ett vanligt tråkjobb :-)

    Dvärgsång - I CANNOT WAIT!!

    SvaraRadera