2012-12-21

Den TRAGISKA berättelsen om Pi

Läser recensionen av filmen Berättelsen om Pi i dagens tidning. Redan när jag såg trailern (före The Hobbit) tänkte jag men nejnejnej! Life of Pi är inte en berättelse om storslagen vänskap! Alltså, är det nån som LÄST BOKEN?? Det är en ohyggligt tragisk och berörande historia som det tog mig en lång stund att komma över efter att jag läst den. Finns den aspekten alls med i filmen? Eller har den Hollywoodsaniterats bort? Det skulle jag ha varit intresserad av att läsa om i recensionen.

4 kommentarer:

  1. VAD handlar den om då? Förutom att den är tragisk och berörande?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Boken eller filmen? Jag kan inte svara på vad boken egentligen handlar om utan att spoila den redigt...

      Radera
  2. OK. Men inte om storslagen vänskap alltså? Blir Pi uppäten av den bengaliska tigern...?

    SvaraRadera