2012-11-05

Statistik-katastrof

Nu slängde jag in en Nano-widget i menyn till vänster, så slipper jag uppdatera löpande. Jag råddade till min statistik idag genom att, istf att addera dagens ord på nanowrimos hemsida, bara radera de gamla och skriva in det nya antalet... Vilket fick det att se ut som om jag gått tusentals ord back, och skulle bli klar med projektet i april... Även när jag korrigerade det hela ser det ut som om jag skrivit över 3000 ord idag. Suck. Nå, sanningen är istället 1753 ord, vilket är jättemycket för en dag då jag åkte in till Helsingfors och uppträdde på Richardsgatans bibba. Men jag utnyttjade tiden bra och skrev på tåget!

Uppträdandet gick förresten jättebra. Uppmärksamt lyssnande elever från Norsens högstadie. Och bra frågor ställde de dessutom!

Nä nu skall jag bänka mig framför TV:n och se på mig själv. Alltid lite nervöst. Och framför allt: var inte läppstiftet sminkösen valde lite väl rött?


4 kommentarer:

  1. 7847 för mig. Tjohej vad det går undan! Och det börjar se farligt ut. Jag har redan hunnit tänka tanken att det är synd att jag ska till Berlin torsdag-fredag, för då hinner jag ju inte alls skriva.

    Visst är programmet förresten ännu på Arenan i december? HUR ska man hinna titta på TV när man är i skrivpsykos?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jolin, här finns programmet: http://arenan.yle.fi/tv/1690715
      Det står att det ligger kvar till den 5.12.12.
      Du får skriva på flygplatsen, i flygplanet... Om det är en familjeresa så sätt barnen framför DVD ;-)

      Radera
  2. Och för en gångs skull går det att se från Sverige!

    Nu ska jag bara ha en någorlunda barnfri halvtimme framför datorn, hur nu det ska gå till.

    U.J.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är roligt att det går att se överallt denna gång!

      Ge barnet något riktigt förbjudet så brukar det hållas lugnt åtminstone tio minuter... Nyckelknippa?

      Radera