2012-11-01

Nano dag 1

Nu har jag försökt nanoa i en timme, och man borde alltså ha en kamera på mig för att dokumentera Världens Främsta Uppskjutare.

Jag hoppar upp och hämtar ett glas vatten. Läser lite i planeringsdokumentet på Scrivener. Har ångest. Kollar mejlen. Hoppar upp och kokar en kopp te. Ser ut genom fönstret medan teet drar. Sätter mig vid skrivbordet igen. Kollar FB. Skriver några ord i planeringsdokumentet. Läser nån blogg. Hoppar upp och brer en smörgås. Kollar FB igen. Våndas mer över hur jag skall komma igång, över att jag inte kommer igång, över att det här aldrig kommer att bli till något. Skriver blogginlägg...

Inte världens bästa start på Nanowrimo precis.

6 kommentarer:

  1. Haha, så där ser mitt liv ut varje dag. Det är ett under att jag får något skrivet över huvudtaget. Nog kommer de till slut, orden, bara du lägger fingrarna på tangenterna. Heja heja!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, skönt att höra att man inte är ensam :-)

      Radera
  2. Hah, jag har i morse hunnit skriva hela 56 ord på min Nano! Efter det 55:e insåg jag att jag kanske måste börja med en annan scen ändå, så jag skrev ner namnet på en av de andra huvudpersonerna, och där blev det sen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man borde göra långa namnlistor = många extra ord :-)

      Radera
  3. Stackare! Så ser mina skrivdagar ut alldeles gör ofta, och här är det tidiga morgonen på första dagen så jag kan teoretiskt ångra mig och vara med i år. Teoretiskt. Men chansen att få skrivits på WFC är rätt begränsad, så ... (se så snyggt jag smög in skrytet!)
    Lycka till! Tummar hållna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ååå you evil woman! Smygskrytare! Fattar du hur jag våndas...

      (Fast tack för tumhållandet!)

      Radera