2012-11-26

Mastig Måndag

Vilken superdag det här var.

Först fick jag sova hela natten och stiga upp i egen takt, för sonen var hos mommo över natten och jag och maken övernattade i svärmors lägenhet i Mejlans.

Sen fick jag gå direkl från frukost till datorn, vilket är en sällsynt lyx för mig nuförtiden. Där skrev jag som sagt klart nano-projektet. Och var nöjd.

Jag surfade lite på nätet och for iväg till förlagets lager och hämtade bland annat pocket-Arror åt mig samt några De Ännu Inte Valda. På tillbakavägen hämtade jag kinamat från Hfrs bästa kinesiska restaurang på Södra Hesperiagatan. Lite kung po kyckling senare och jag föll i matkoma på sängen. Tupplur mitt på dagen är aldrig fel :-)

Sen packade vi ihop, hämtade barnet från mommo och körde hem - med "bara" ett ca 20 minuter långt trotsanfall i bilen.

Väl hemma tillredde maken gourmetpizzor med prosciutto, getost och ruccola medan jag och sonen läste julkataloger. Lite vin, pizza och kvalitetschoklad senare är jag redo att ge sonen hans kvällsbad. Sedan tror jag att jag skall läsa The Night Circus. Eller se på Master Chef Australia. Vi får se vilket det blir.

2 kommentarer:

  1. Nej, vilken drömdag! Härligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sällan är mina dagar så här genomgående super, så jag passar på och njuter!

      Radera