2012-11-03

Lördag och dimma

Lördag morgnar. Det är nåt särskilt med dem. Scones och te. Tjock tidning att läsa. Mumin-DVD:n, tvååringen sjunger med. Lugn och ro. Vädret säger: stanna inne och mys. Så det gjorde vi.

Men jag har nu rymt från familjen till mitt ljuvligaljuvliga arbetsrum (jag har en sån förbannad tur som har det) och skall skriva. Lite bara. Jag har ännu inte hittat rytmen i texten ritktigt, det går långsamt och trevar hit och dit. Men jag kommer åter ihåg varför Nanowrimo är så roligt: det finns en slags kollektiv hysteri i att försöka skriva alla dessa ord på trettio dagar. Om det inte var nano, skulle jag ha kommit till mitt arbetsrum på en lördag? Nepp. Nano är mycket BIC-motiverande (Butt In Chair). Jag ger inte upp genast då jag möter motstånd, vilket jag annars just nu skulle göra. Och jag skulle definitivt inte ha börjat skriva alls just nu, om det inte var för Nano. Jag hade väntat till den 12.11., minst. Så allt är bara hemåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar