2012-11-29

Inre skönhet

Vinden tjuter och piskar snö mot vårt hus. Jag ligger i badet med tända ljus, salta mandlar, ett glas vin och senaste numret av ViLäser. Ligger där en timme tills tårna är svullna och svampiga. När jag skall kliva upp minns jag att jag en gång i tiden var en sån där kvinna som fixade med sitt utseende och köpte hårinpackningar, bodyscrubs och allt vad det var. Hade skilda salvor för fötter, händer, kropp och ansikte. Flera olika sprayer, mousser och vax för håret. Många av de där burkarna och flaskorna finns kvar, så jag skruvar upp locket på den ekologiska bodyscrubben med apelsin och vanilj som står på badkarskanten och gnider in mig lite varstans. Det doftar ju i alla fall gott.
Jag funderar kort på att gräva fram hårinpackningen från Hårologi som finns nånstans, men orkar inte. Nån måtta får det vara. Jag sköter om det inre nuförtiden.
Med choklad och rödvin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar