2012-11-06

Enkätskoj

En liten enkät, plockad från Amanda, som uppvärming inför dagens nanoande.

Vad har du på dig?
Mysbyxor, långärmad t-shirt, fleecetröja.

Hur mår du?
Prima!

Vad önskar du just nu?
Att familjen skall fortsätta vara frisk så inte alla scheman totalkollapsar... Och att jag skall få ha fortsatt flyt med nanowrimo.

Vad har du ätit idag?
Hittills bara två knäckebrödssmörgåsar med leverpastej. En kopp te och en kopp snabbkaffe som inte blev gott.

Vad ska du göra imorgon?
I morgon borde jag få koncentrera mig helt på att skriva! Woo-hoo.

Och på söndag?
Jobba på Kulturkarnevalen i Karis! Jag drar en workshop i att skriva fantasy där to-sö.

Vem saknar du?
Min syster.

Senaste köp?
En jättefin pyjamas med ugglor åt E.

Vad skrattade du senast åt?
E. Han gömde sina händer bakom min rygg och när han "hittade" dem igen skrek han HURRA! och slängde upp armarna i segergesten.

Vad grät du senast åt?
Jag minns inte när jag grät ordentligt sist, men jag har blivit tårögd flera gånger när jag talat om barnen på I-Aids barnhem i Indien med folk.

Vem sov du senast med?
Min man.

Vad läser du just nu?
The Night Cirkus, bland många andra böcker.

Senast sedda film?
Skulle det ha varit Up in the Air med George Clooney? Minns inte riktigt.

Vilken svordom använder du mest?
The f-word.

Vem var den senaste som ringde dig?
Mari Koli från förlaget.

Senaste tre inkomna SMS?
Två av mamma och ett av min vän Lena, om programmet på FST igår.

Vad stod det i ditt senaste skickade SMS?
"Verkligen."

Vilken är din favoritfrukt?
Äppel. Helst kaneläppel.

Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Humm. Inga, tror jag?

Vad är du rädd för?
Samma som alla andra. (Stjäl glatt av Amanda!)

Blir du lätt svartsjuk?
Jo, men min man ger mig ingen orsak :-)

Favoritkaraktär ur en serie?
Sheldon!! (Big Bang Theory)

Vem skrev senast åt dig på Facebookchatten?
Lena Frölander-Ulf.

Vilket språk hade du velat lära dig?
Spanska skulle vara gångbart. Tog en kurs för länge sen men kan inte påstå att jag lärde mig så mycket. Och isländska vore roligt, för det låter så härligt!

Vilken sorts killar faller du för?
Såna som verkar farliga men innerst inne är snälla. Som min man (jag trodde han var en riktig bad boy när vi träffades, haha! Det var helt fel).

Var vill du åka just nu?
Till mitt arbetsrum för att skriva! Skall bara äta lite lunch först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar