2012-11-13

Det bästa av allt

Under Kulturkarnevalen fick jag en intressant fråga av en labbdelatagare. När det går dåligt med skrivandet eller det känns jobbigt, önskar du någonsin att du hade ett annat jobb?

Det känns ju rätt ofta jobbigt.På olika sätt. Antingen kan det gå dåligt med skrivandet, jag kör fast, jag känner att allt jag klämmer ur mig är uselt. Eller så är det något annat som kärvar: man vet inte vad man skall försörja sig på om några månader, eller blir refuserad, eller får en snorkig recension eller så.

Men aldrig, aldrig har jag önskat att jag hade ett annat jobb. För jag vet ju, att motgångar och allt, så är det här det allra bästa jobb jag kan tänka mig. Ingenting annat passar mig så bra. Ingenting annat är jag så lämpad för. Ingenting annat kan jag göra hemma i mysbyxor och yllesockor enligt mitt eget schema :-)

6 kommentarer:

  1. Det där med mysbyxor och yllesocker är typ det bästa med att vara egenföretagare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp! Fast just idag är det morgonrock och sängläge :-/

      Radera
  2. Owner of The Unnamed Island13 november 2012 19:41

    Ja, vi är nog så duktiga när vi ställer kluriga frågor som behöver ett sådär långt tal som svar, är vi inte det? :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni är så duktiga och kluriga så! :-)

      Radera
  3. Det är möjligt att det här är urgamla nyheter för dig men jag undrar ändå om du känner till det här: http://www.dn.se/blogg/bokbloggen/2012/11/09/samtliga-privilegier-och-antologin-fantastik/

    Stendhal (favorit hos Horace m fl) skrev proto-fantasy!

    U.J.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och vilken härligt knasig lista! Den säger så mycket om tiden då. T.ex. nr 15, om att ta död på alla skadeinsekter.

      Radera