2012-10-10

Skrivtid är livtid

Jag tog just en titt i kalendern och:

Inga uppdrag på två hela veckor. Två veckor!! Jag skall göra trevliga saker, som att fara på hemlig överraskningssemester med min man, fira två-årsfödelsedag, ordna kalas, gå på två-årskoll, umgås med bästis osv. Och så är det höstlov två dagar då sonen får hänga hemma, plus att Tidspiraten kräver lite puts&hyfs. Men i övrigt: två veckor då jag får SKRIVA! Inte fnatta runt och prata om skrivande.

Jag vet precis vad jag skall göra. Leka med Scrivener, och under leken liksom "av misstag" planera vidare på manuset, utan att jag egentligen ens märker det. O ja.

Jag fick annars en så gullig fråga under ett av dagens uppträdanden på Karisbibban. Den löd ungefär så här: "När du lämnat in ett manus, lever du då normalt liv ett tag eller börjar du skriva genast på något nytt?"

Skrivliv ÄR mitt normala liv. Det är resten som är onormalt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar