2012-10-01

Mässkavalkad

Åh!

En sån mässa det varit. Jag är utpumpad och alldeles väldigt lycklig. Fina samtal, fina möten och fina böcker. Vad mer kan man begära av en bokmässa?

Nu tar jag med er på en liten fotokavalkad genom mina tre mässdagar. En del av de här bilderna har förekommit på FB också, men inte alla.

Jag anlände till mässan fredag morgon, efter en ganska sömnlös natt. I flygbussen satt jag och drabbades av nostalgi och pekade ut för Friman alla ställen jag bott på som ens kunde skymtas från bussfönstret. Kallebäck! Olofshöjd!


Ego ego. Alla mina romaner! Sällan ser jag dem samlade så där.


Mitt första upträdanden var på den finlandssvenska Arenan. Efter det hann jag besöka ett seminarium med Lennart Hellsing, 93 år och skarp och rolig som bara den. Vi hisnade över hans perspektiv. "När jag var barn på tiotalet..." Tänk att ha en sån livserfarenhet!

Och så var det dags för mitt stora seminarium i sällskap av tre stora författare: Mats Strandberg, Sara Bergmark Elfgren och Lene Kaaberbøl. Moderator var undgomsboksförfattaren Johanna Lindbäck. På den här bilden ser det lite missvisande ut som om vi har två skilda samtal på gång :-) Det blev en mycket intressant diskussion om trovärdig fantasy. Och seminariet drog mycket folk!



Jag är så glad att jag fick chansen att träffa Sara, Mats och Lene! Tre författare jag respekterar och som dessutom var så sjukt trevliga.

Det blev en mycket sen lunch uppe i Gothia Tower med kollegan Nene Ormes. Henne träffade jag första gången i Lund, och det är alltid lika roligt att få "talk shop" med Nene.





Sen lomade jag tyvärr hem till hotellrummet med dunderhuvudvärk och missade en träff med Amanda Hellberg. Bittert, men mässhuvudvärk lär höra till saken. Jag orkade ut på Börsen på kvällen i alla fall, men har bara mycket mörka och suddiga bilder därifrån. Såg massor av kändisar, åt massor av fisk och lärde känna Jenny Milewski, författare till den mycket omtalade Skalpelldansen.

Jag gör ett skilt inlägg för lördagen & söndagen lite senare idag! Nu måste jag hinna ikapp med jobbmejl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar