2012-10-31

It's that time of year!

Jag har repat mig och slutat älta min skruttiga gårdag. Istället har jag ägnat hela arbetsdagen idag åt admingrejor: kvitton och skattekort har sänts hit och dit. Sånt tar förvånansvärt mycket tid.

I morgon är det förresten en viktig dag! Den första november, och därmed NaNoWriMos första dag! Jag hade tänkt nanoa i år. Menmen. Jag har ännu flera jobbuppdrag innan jag har skrivtid igen, och nu har då ett nytt, roligt men potentiellt mycket tidskrävande projekt dykt upp (mer om det snart).

Å andra sidan: De flesta människor nanoar vid sidan om sina vanliga jobb och studier. Och jag har ju ett projekt i åtanke... What the hey! Det skadar ju inte att försöka. Om inte annat för att communityn där är så fin.

Who's with me?!

6 kommentarer:

  1. Blir lite sugen när jag läser ditt inlägg och jag har en idé... men jag vet inte om det blir något med det i år. Tror jag får sova på saken :) Lycka till med ditt skrivande, både NaNo och annat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men kom med vettja! Jag tror att jag ändå fusk-nanoar. Sätter som mål t.ex. 700 ord om dagen - för det här projektet skall inte ens bli 50 000 ord.
      Måste riktigt säkna ut hur många ord jag borde skriva, inser jag. 800? Hm.

      Radera
  2. Jag är med. Vilket forum hänger du i?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, vilken lämplig fråga en prokrastineringsmorgon som denna... Nu måste jag gå och välja ut några roliga forum...
      (Mest brukar det vara fantasyforumet och sen nåt som handlar om hur skit det går, och YA-forumet ibland. Sällan det finska.)

      Radera
    2. Låter ungefär som de forum jag vill hänga i. Från och med nån dag ska jag hänga i hur skit det går...

      Radera
    3. Just nu låter det som om du hör hemma i "This is going better than I hoped"-forumet :-)

      Radera