2012-10-25

Bokmässa i Helsingfors

Bokmässan har kickat igång! Och torsdagen är nog trots allt en skön dag eftersom det är lite mindre folk och man kan andas på mässan. Jag hade en panel i fint sällskap - Jenny Wiik och Irmelin Sandman Lilius - och fick luncha med Jenny (planerade lite möjliga gemensamma projekt, hihi!) och handla lite böcker och höra på en paneldiskussion om barnböcker. Samt bli intervjuad för Familjeliv och i Läscentrums monter.

Och så fick jag se pocket-Arra för första gången!


Snygg. Och svinbillig på mässan: 5e! Passa på och slå till, gott folk.

I morgon är det sen vansinnesvimmeldagen för mig och jag är ganska rädd att jag skall missa nåt uppträdande. Och så är det nervöst att uppträda på finska hela två gånger. Men det skall väl gå vägen!

Det var skönt att få komma hem och varva ner och kratta löv och plocka äppel (måste rädda de sista innan snön som lär komma i morgon) och leka med E och inte alls tänka på mässa och uppträdanden. Annars blir jag lätt och ältar det jag sagt/inte sagt/gjort.

E har ett smeknamn på sig själv nu. "Eddi" (eller Eddie?). Passar ganska bra, tycker vi.

2 kommentarer:

  1. Lycka till imorgon med maratondagen och finskan kommer säkert gå riktigt fint!!

    Och projekt yay! Det kommer snart lite material på posten...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hurra!
      Det är synd att vi inte bor närmare varandra, då skulle vi kunna raida varandras bokhyllor lite mer och slippa köpa alla fantasyböcker själva.

      Radera