2012-10-01

Böckerna då?

Sist men inte minst: det blev ju en hel del böcker som kom med mig hem från bokmässan. De första två dagarna blev det bara barnböcker. Es födelsedagspresenter och julklappar är med andra ord avklarade!


På söndag skärpte jag mig och köpte lite böcker åt mig själv också.

Nu skall jag äntligen få stifta bekantskap med Karin Tidbäck, hon som blivit blurbad av Ursula LeGuin och China Mieville, m.fl. Fast just den boken fick jag inte tag på, utan hennes novellsamling från 2010 och Amatka från i år. Tyvärr missade jag henne på mässan och fick inte böckerna signerade. Jag har däremot fått hänga med två av Tidbecks skrivarkompisar, Nene Ormes och Jenny Milewski, så det var nästan som att få träffa henne :-)

Boken uppe till höger har jag faktiskt inte köpt utan medverkat i! Jag svarade på en mejlintervju om skolbesök. Nu skall jag läsa vad jag egentligen sagt, och vad man i övrigt avhandlar i boken. Mycket intressant! På torsdag blir det nämligen skolbesök i Ekenäs högstadium, klass åtta. Kanske jag kan plocka upp några bra tips.

2 kommentarer:

  1. Det var kul att lyssna på dina seminarier på bokmässan!

    SvaraRadera