2012-10-15

Back again

Nu är vi tillbaka!
Det var en högexotisk destination som var målet för vår resa: Stockholm. Men vi tog oss dit in style: i lyxhytt på Viking med egen balkong, och temat för kryssningen var dessutom ABBA, och jag hade bokat ett gourmetpaket med två middagar och två frukostar inkluderade. Kan inte bli bättre än så. Vi åt tills våra kroppar skrek åt oss "Varför? VARFÖR? Vad har jag gjort för att förtjäna detta?".

I Stockholm valde vi att flanera omkring på Söder och titta in i olika vintagebutiker, och så åt vi på Urban Deli vid Nytorget (tack för tipset i din artikel i Hbl Peppe! Vi står för evigt i tacksamhetsskuld till dig). Maken tog en jordgubbsmilkshake som säkert var världens godaste (krämig!!) och vi tog båda pulled pork sandwiches och heliga moder så goda de var. Dessutom serverades de mest perfekta franskisar till.

På Urban Deli köpte jag också lakritspulver, matbloggarnas nya innegrej. Ska se vad jag kan hitta på med det.
Lite mer vintage, stopp på café för den vackraste cappuccino jag nånsin druckit, och så tillbaka till båten.

När vi kommit till hytten började det ösregna. Score 1-0 till oss! Mot vem då...? Vädret, kanske.
Sen blåste det lite på hemvägen, vädret tog sin hämnd, men vi lyckades ändå äta än mer och beskåda ABBA-showen.

Hemma hade sonen stortrivts med mormor och var nog glad att se oss (jag fick en kram och ett pekfinger uppkört i näsan som hälsning), men nån större affär gjorde han inte över att ha oss hemma igen. Bra! Det betyder att vi kan göra om det här. För det var bra för oss också. Vår senaste gemensamma semesterresa tog vi för tre år sedan.

6 kommentarer:

  1. Låter alldeles förträffligt! Det där var snyggt gjort! Att dansa på båten är så kul. Riktigt supernördigt kul. Det vill jag bums. Nu. Göra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just som vi skulle börja dansa började det gunga så inihelvitti.

      Radera
  2. Låter fantastiskt! Och trevligt att jag äntligen kunde vara till någon nytta. Nu ska jag gå hem och läsa Anaché så att jag kan prata om den i Min Morgon i november.

    SvaraRadera
  3. Man önskar att man nånsin skulle komma ihåg sin bröllopsdag och liksom komma på att fira den när du skriver sånt där. Lyxigt och fint.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är värt att komma ihåg det iaf då och då :-)

      Radera