2012-09-21

Vimmelbilder!

Var skall jag börja?

Festen igår var fantastisk. Jag är så rörd och tagen över hur många som kom för att fira Anaché med mig. Vilka fina ord jag fick höra. Vilken värme och vilket stöd jag kände från vänner och familj, gamla skrivarkursare, lärare och klasskamrater allt från lågstadiet till gymnaiset. Ni är helt otroliga och jag vet inte hur jag någonsin skall kunna tacka er.

Det kommer att bli en hel del inlägg med foton under dagens lopp. Jag börjar med en omgång vimmelbilder tagna av hovfotografen (min mamma). Det syns inte på dessa hur många gästerna var, men låt det vara sagt att förlaget nästan sålde slut på alla ex av Anaché de reserverat :-)

 Jag och två av mina eminenta kolleger: Anna Gullichsen och Henrika Andersson. Att vara stöttad av så fina kolleger känns väldigt, väldigt fint.

Här är jag flankerad av två av mina gamla klassföreståndare: Misha Eriksson från gymnasiet (också känd från radioprogrammet Eftersnack) och Barbro Sunde från högstadiet. Misha kom ihåg allt möjligt om mitt skolkande jag absolut tycker han borde ha förträngt :-)

Fabian Silén, en vän sedan lågstadietiden och numera skådis, och jag skall se märkvärdiga och viktiga ut. Lyckas vi?

 Åsa Stenwall-Albjerg som drog den skrivarkurs under vilken jag bearbetade mitt manus till debutboken De Ännu Inte Valda, hennes man Asger och eminenta författarkollegan Hannele Mikaela Taivassalo.

Lena Barner-Rasmussen, min första läsare, intervjuade mig om Anaché och hur boken blev till.


Och alla som köpte Anaché på festen deltog i ett lotteri - överraskningsvinsten var mitt eget tegelte! Vinnare blev Softy, vars blogg jag följt länge men som jag aldrig träffat i levande livet förr. Jag är så glad att just du vann!

12 kommentarer:

  1. Och som jag gärna skulle varit där. Härligt att få ta del av bilder på mingel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade varit roligt att ha dig med, måste erkännas.

      Radera
  2. Argh det ser så mysigt ut! Hehe, Misha, honom hade jag som fysiklärare :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han bjöd på skumppa på efterfesten :-)

      Radera
  3. Så roligt att det var lyckat. Jag skulle i princip gärna varit där, men täcktes inte. Önskar dig och Anaché lycka till :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vaddå täcktes inte? Det var ju öppen inbjudan! Vad synd att du inte kom.

      Radera
  4. Tack för en rolig fest! Och bruden: BRA JOBBAT! Ser fram emot att skåla med dig i Götet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you Peppe! Nästa gång får vi försöka hinna prata mer!

      Radera
  5. Stort grattis till en härlig och av allt att döma välförtjänst fest.
    Är det sluttävlat nu så att man kan beställa boken utan att missa chansen att skriva till sig ett exemplar?

    U.J.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tyvärr, inga fler tävlingar i alla fall just nu :-) Men som sagt, ett extrakapitel som PDF ifall man beställer från www.sets.fi

      Radera
    2. Äh.. det där är en myt.
      (sorry, föräldrahjärna med åtföljande ordvitsande. Se det som en uppvärmning inför återkomsten till Goa göbbars stad.)

      Ett verksamt trick dock. Jag köper rätt sällan nya böcker numera -alla böcker är ju gratis att låna - men nu måste jag ju liksom.

      U.J.

      Radera