2012-09-11

Min dåliga kondition söndrar maskiner

Intervallsprang för första gången idag med nya puls-GPS-manickerna.

Stackars lilla maskin. Den fick genast spader. Den hade nånlsags puls-zon-program som jag slog på, där den ville att min puls skulle hållas inom vissa gränsvärden. "Håll din puls mellan 80 och 100" sa den glatt. Jag började gå. Pulsen låg på 134. Maskinen var bekymrad. Sen pep min intervallmätare (en app på telefonen, jag hade alltså inte mindre än FYRA apparater med mig, det är inte klokt) och ville att jag skulle börja springa. Pulsen steg till över 150. "Onormalt hög puls!" skrek nya maskinen och la sen helt av. Den är väl inte van vid folk med så dålig kondis som jag, stackars liten.

Jag stängde av puls-zon-programmet och sprang vidare. Men tack vare GPS:en vet jag nu exakt hur långt jag sprang, det var roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar