2012-09-06

Idéer och trötthet

Jag kämpar vidare med sömnbrist och nya projekt. I morse när jag försökte få sonen att somna om (han vaknade 5.20 den lilla gullungen och somnade aldrig om) kom jag på en ny idé. Just då kändes den väldigt cool, nu vet jag inte hur originell den egentligen är. Men jag planerade ganska långt där i mörkret, så om jag skall få nåt gjort idag (kom igång vääldigt långsamt denna trötta morgon) är det att få idén nedskriven.

Jag har ingen brist på idéer. Jag kunde arbeta 10-15 år med bara de idéer jag hittills skrivit ner. Men det är själva skrivandet som är det knepiga.

Jag lyssnade annars på några avsnitt av Writing Excuses igår på tåget på väg till TV-inspelningen och ett avsnitt var speciellt lämpligt för mig, det handlade om att börja på ett nytt projekt efter att ha avslutat ett annat. Jag vet inte om det fanns några speciella råd jag tog till mig, men det var allmänt tröstande att bli påmind om att alla som skriver går igenom det här.

6 kommentarer:

  1. Det är faktiskt störande. Att bli avbruten med lockande pockande förslag och uppslag.
    Men allt ska in på banken.Både ädelstenar och krims krams. Skrivas ner och tas på allvar. Främst för att lugna ner banktjänstemännen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exakt. Ädelstenarna är nu tryggt i kassavalvet.

      Radera
  2. Har också lyssnat på det där Writing Excuses avsnittet. Det var väl faktiskt mest tröstande. Men det är ju skönt med idéer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland är det just tröst man behöver.

      Radera
  3. den hade jag missat, skulle ju passa mig nu också...

    SvaraRadera