2012-09-09

GPS minsann!

Nu hörni. Nu skall det bli sprätt på mitt springande.

Idag har jag firat sex år som gift och ärbar kvinna, och av min make emottagit pulsmätare, med tillhörande GPS så jag kan få veta exakt hur långt jag sprungit. Han känner mig väl: jag älskar siffror och att kvantifiera saker. Det finns ett tillhörande dataprogram som gör tabeller av ens tider och resultat så man kan se hur man utvecklas. *swoon* Jag har faktiskt fortsatt mitt springande trots förkylningsuppehåll samt uppehll pga Londonresan. Jag springer inte fullt så ofta som i början, men varannan dag ungefär.

Nu skall jag ha instruktionerna som kvällslektyr. Natti!

4 kommentarer:

  1. En sån vill jag ha även om jag hatar siffror och manualer. Ska bli roligt att ses på torsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer att ta en halvtimme för mig att göra mig klar att fara ut och springa. Pulsmätare runt bröstkorgen, "datordelen" på handleden, GPS runt armen, intervallpip och musik på mobilen - och så skor etc. Att man kan göra nåt så enkelt som springande så krångligt... Men jag älskar apparater!

      Radera
  2. GPS!! Ha ha. Ursäkta men var är jag? Och vem?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen aning :-) Kanske löpandet ger mig svar.

      Radera