2012-09-10

Fixa snabbt

Vi tar en till Urbanlista medsamma:

Saker jag irriterar mig på och borde kunna åtgärda på en timme:


  • Hänga upp den nya köksklockan på väggen så den inte står på hyllan på sned.
  • Ordna i skafferiet, E leker inte så mycket där längre så jag kunde få lite bättre ordning nu. Dessutom har jag köpt nya fina förvaringsburkar på loppis men inte tagit dem i bruk.
  • Ordna bokhyllan i vardagsrummet. Det är tveksamt om det skulle räcka med en timme, men mycket mer borde det inte ta att ställa undan lådan med påskpynt (!) som står överst, sätta in alla böcker på sina rätta ställen, plocka bort onödigt skräpt och över huvud taget få den snygg igen.

1 kommentar:

  1. Så trevligt att mina infall roade.

    De som var med på workshopen minns kanske att jag talade om en bekant som debuterar utan att vara särskilt medial. (Och det går faktiskt väldigt bra för honom, åtminstone mätt i recensioner och medialt genomslag. Det kanske kan vara till tröst för någon. Ibland kommer man långt på begåvning och arbete.) Idag kom jag att tänka på en sak han pratade om en gång.
    Det kan ses som en sen författarskapsfråga i Anaches kölvatten eller som en inbjudan till ytterligare en lista. Vilket man vill. Svaret är givetvis helt frivilligt men troligen mycket intressant.

    - Om du visste att det du skrev aldrig skulle läsas av någon annan av dig själv (antingen genom att det inte skulle ges ut eller genom att civilisationen/förlagssystemen gått under eller något liknande) skulle du då skriva annorlunda och isåfall hur?

    U.J.

    SvaraRadera