2012-09-24

Denna vecka: bloggturné!

Idag sparkar Den Stora Bloggturnén igång! Anaché och jag besöker sex intressanta bloggar och svarar på bloggarnas frågor om boken och skrivande. Alla bloggare sysslar själva med skrivande i en eller annan form, så jag ser fram emot att ta itu med deras insikstfulla frågor!

Schemat ser ut så här:

Måndag: Nene Ormes
Tisdag: Mia Franck
Onsdag: Stefan Hagel
Torsdag: Jenny Wiik
Fredag: Malin Klingenberg
Lördag: Karin Erlandsson

Ta gärna och bekanta dig med deras bloggar om du inte redan gjort det!

Idag börjar vi alltså hos Nene Ormes på hennnes blogg En udda verklighet. Nene träffade jag på LitteraLund i våras och jag har också läst hennes fina debut, urban fantasyromanen Udda verklighet som i grund och botten är en kärleksförklaring till Malmö. Dessutom skulle jag säga att Nene är världens bästa gudmor efter att hon berättat för mig om den Harry Potter-inspirerade gåva hon gav sin guddotter.

Jag kommer inte att blogga mycket på min egen blogg denna vecka, men istället blir det långa inlägg och intervjuer på de andra bloggarna! Enjoy!

2 kommentarer:

  1. Jag har tillsvidare ingen blogg, men kanske jag måste starta en. Visserligen kan jag inte hitta på några insiktsfulla frågor. Kanske det går bättre när jag har läst dina böcker -- som du märkte på släppfesten nyss köpte jag Arra, Underfors och Anaché. De får visserligen vänta en tid på att bli lästa, böckerna står i kö hos mig.

    Men i väntan på att det blir något av mitt bloggprojekt, så välkommen att besöka min hemsida www.frejwasastjerna.net !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fin sida Frej! En blogg kunde kanske vara något?
      Hoppas du tycker om böckerna!

      Radera