2012-09-21

Bokmässeprogram!

Detta inlägg är tisdsinställt, när det publiceras hämtar jag mig fortfarande från festen :-) Innan jag fått upp bilder från festen bjuder jag på mitt program på Göteborgs bokmässa. Så här ser det ut:


Arenan fredag 28.9 kl 11.30 Anaché – Myter från Akkade
Maria Turtschaninoff återkommer med en ny fantasyroman. Nu handlar det om nomadflickan Anaché som för att rädda stammen måste göra det ingen kvinna får, gå vägar ingen har gått före henne. En hisnande utvecklingshistoria! Katarina Gäddnäs

Seminarium Fredag 28.9 kl 14.00–14.45 Trovärdiga fantasier
Hur viktigt är trovärdighet för fantasyförfattare? Danska Lenen Kaaberbøl, finländska Maria Turtschaninoff och svenska författarparet Sara Bergmark och Mats Strandberg går alla bortom naturens lagar i sina böcker, men låter ofta sina karaktärer stå fast förankrade i den verkliga världen. Moderator: Johanna Lindbäck, journalist

Arenan lördag 29.9 kl 12.00 Fantastiska element
Två av Svenskfinlands mest lovande unga författare, Maria Turtschaninoff och Kaj Korkea-aho använder friskt av mytiska och övernaturliga element i sina böcker. De diskuterar det övernaturligas betydelse i sina romaner. Katarina Gäddnäs

Arenan lördag 29.9 kl 14.30 Anaché – Myter från Akkade
Maria Turtschaninoff återkommer med en ny fantasyroman. Nu handlar det om nomadflickan Anaché som för att rädda stammen måste göra det ingen kvinna får, gå vägar ingen har gått före henne. En hisnande utvecklingshistoria! Katarina Gäddnäs

Unga Scenen Lördag 29.9 kl 15.30–15.50 Myter från Akkade
För att rädda stammen måste nomadflickan Anaché göra det ingen kvinna får, gå vägar ingen har gått före henne. Maria Turtschaninoffs nya fantasyroman Anaché är en hisnande utvecklingshistoria!

Dessutom signerar jag Anaché i Science Fiction Bokhandelns monter A02:42 på söndag kl 12.

2 kommentarer:

  1. Grattis till boksläppet! Vilken fest det verkar ha varit :-)

    Det vore kul att ses på bokmässan. Jag kommer att vara där fredag eftermiddag till och med söndag. Jag ska försöka tajma någon av dina programpunkter. Själv kommer jag att hålla till en del i TUK Förlags monter D07:01 och mingla och prata om Den snälla företagaren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skall verkligen försöka komma förbi! Som du ser är det dock rätt späckat så tyvärr vågar jag inte lova något. Men det skulle vara roligt att ses igen!

      Radera