2012-09-25

Anteckningsbokskatastrof

Nu hände något verkligt verkligt hemskt.

Min anteckningsbok tog slut, men jag hade naturligtvis en ny redo. En större, så orden skall slippa trängas på sidorna. Jag kom till arbetsrummet i morse, slog glad i hågen upp den -

OCH FANN ATT SIDORNA VAR LINJERADE!

Svagt linjerade, men dock. Ve och fasa! Detta går ICKE för sig.

Så nu skall jag ut och jaga ny anteckningsbok. Krav: Lagom stor men inte för stor, tjocka olinjerade sidor. Vacker pärm. Det skall väl gå? Jag skall till Ekenäs idag ändå för att hämta mitt pass, så om Karis bok- och pappershandel inte levererar finns det hopp i Kungsbokshandeln.

9 kommentarer:

  1. Linjerade anteckningsböcker är så på svarta listan.

    SvaraRadera
  2. Jag jagade en blank igår. Det fanns EN i EN storlek. Jag blir galen. Alla jag känner vill ha blanka sidor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väl därför de alltid är slut...

      Radera
  3. Jag vill ha linjerade sidor om jag ska skriva i anteckningsboken, ska jag teckna ska det vara blanka. Och ska jag A4 med blanka sidor.

    Förstår dina svårigheter, när jag nyss skulle planera kök fick jag åka av och an till Sello bara för att få en planeringsbok i rätt storlek, det gick inte på något annat sätt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ...ska jag planera inredning behöver jag en A4...
      *tappar text*

      Radera
    2. Man borde ha ett ENORMT lager hemma.

      Radera
  4. Mycket tråkigt, men det är å andra sidan inte så ofta man faktiskt får lov att gå och leta efter en anteckningsbok. Det är ju oftast något man handlar på sig ändå.

    Jag börjar ana att jag försöker hantera att jag inte ska gå på bokmässan i år för nu kastar jag mässtips omkring mig hejvilt.

    Har du planerat upp kvällarna än? Om du inte har något för dig på fredagskvällen och har tid att ta dig till Göteborgsoperan tror jag att Rusalka är bra. Saga med sjöjungfru/vattennymf + opera borde vara toppen. Ifall det nu inte är förlagsfest den kvällen. Det är det ganska ofta på bokmässan har jag förstått.

    U.J.

    SvaraRadera
    Svar
    1. På fredag blir det fest på Börsen :-) Jag har nog tyvärr minutprogram hela helgen. Hinner inte se på min gamla studiestad alls.

      Radera