2012-08-21

Min lilla kock

Sonen har idag gjort sin första egna smoothie. Han stod på en stol intill arbetsbänken och bröt bananen i bitar och satte i mixern, hällde i en dl blåbär och yogurt. Så mixade jag medan han skrattade åt ljudet och så hällde han själv upp i glas (kanske jag lite höll i och hjälpte). Jag lyfte honom i matstolen och han tog en klunk, gjorde sedan uppfodrande slurpiga ljud. Aha, mamma glömde sugröret. Han drack belåtet en stund, pekade sedan på skåpet med glas och sa "mamma, mamma". Ja men naturligtvis måste mamma smaka också! Jag hällde upp i ett glas och drack och berömde hur gott det var. "Slurp slurp?" Nej, mamma behöver inte sugrör. Å så stolt han var där han satt!

Jag har bestämt att han måste börja träna nu redan, 22 månader gammal. Jag såg på Junior Master Chef Finland häromdan och gud vad de ungarna kan. Jag vill också ha en liten kock i familjen som bjuder sin mamma på lyxmåltider!

2 kommentarer:

  1. Ack, ja! Tänk om de hade maten klar då man kommer hem från jobbet.

    SvaraRadera