2012-08-17

Mammas lediga dag

Superdag igår.

Barnet och barnafadern besökte storstan och farmor. Jag fick jobba, städa och slöa i solen helt i egen takt. Huset blev supersnyggt - och ingen råddade det genast. Jag jobbade jättebra. Och såg på trash-TV: Rachael Ray lagade mat, kockaspiranter tävlade i Master Chef Australia och folk blev smala i Biggest Loser. Ah...

På kvällen tänkte jag att dagen varit så perfekt att jag nog inte borde gå ut med hunden, för nåt kommer att gå på tok. Men hon behövde ju en promenad, så vid åtta gick vi ut.
Tio minuter in i promenaden började det hällregna. Och regnade tills jag kom hem, då det slutade. Jag blev våt och kall och oroade mig för mobilens väldfärd (hade den ganska oskyddad i byxfickan). Mobilen klarade sig, men jag fick ont i halsen. Nå, det var en bra dag ändå!

I och med att familjen kom hem först på morgonen sov jag till klockan nio i morse, med små avbrott men dock. Vet inte när jag senast lyckats med det konststycket. 2009?

En mycket utvilad mamma skall dessutom på trädgårdsfest idag! Kan det bli bättre?

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack! Det kände jag också :-) Och oj så roligt det var att krama om minstingen sen igen!

      Radera