2012-08-14

Lista nr 1

Saker jag tänker göra i London, förutom delta i hederslunch och diplomceremoni:


  • Beskåda utställningen om Victoria i Kensington Palace
  • Dricka te i Orangeriet utanför
  • Äta två jättelångsamma engelska frukostar
  • Handla på Hobbs
  • Besöka Leighton House
  • Äta indiskt
  • Besöka Europas största bokhandel, Waterstone's Piccadilly (jag dräglar vid blotta tanken!)
  • Eventuellt klämma in ett stort leksaksvaruhus för presentinköp
  • Eventuellt också en utställning med balklänningar på Victoria&Albert
Hinner jag med allt detta på just under 48 timmar, tro?

12 kommentarer:

  1. Jag antar att Hamleys fortfarande är världens största leksaksbutik?
    Den är dock för dyr att handla i, annat än någon liten sak för att säga att man handlat där men man kan defintivt ha en rolig eftermiddag där.
    Dessa uppgifter är från nittiotalet. Kanske finns det en större och roligare butik i Kina eller på arabiska halvön nu, vad vet jag.

    U.J.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hamleys! Så hette den ju.
      Kanske jag bara går och begapar. Det är min plan med Waterstone's: tänker inte släpa med mig böcker hem (famous last words...).

      Radera
  2. Ett tips beträffande bokhandlar och viktbegränsningar på flyget hem... jag tokshoppade en gång på Barnes&Noble och den underbara, numera hädangångna, Borders Bookstore. Sedan köpte jag en stor låda, och så packade jag den och postade den... :) När jag sedan kom hem var det bara att hämta den på posten. Hey presto, julafton i slutet på januari!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Borders var underbart...

      Jo så kan man ju absolut göra. Men lönar det sig idag då man kan köpa på nätet och få hemleverans? Jag har så ont om tid att det där med att köpa låda, hinna till posten... Njäe. Tror inte det går.

      Radera
  3. Njaej, antagligen inte... det här var för *host host* sjutton år sen, under den underbara "studie-inget-Visakort-tiden".

    SvaraRadera
  4. Ett till list- föreslag: En lista på vad du sku göra för att få Anaché att sälja om du vore egenföretagare och den vore din senaste topprodukt. Sådär som Dragons den's Kevin brukar säga "How do I make money out of this?"

    SvaraRadera
  5. Okej Nora, spooky! Gissa vad jag gör JUST PRECIS NU?
    Inte en lista, men funderar på marknadsföring!

    Jag ser ju mig mycket som egenföretagare. Och på hur jag skall kunna leva på det här. Men en lista här på bloggen... Lustigt nog känns det nästan för privat!

    SvaraRadera
  6. Inmundiga ett äkta five o'clock tea med scones och clotted cream och hela köret?

    (är inte alls avis)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, se punkt nr 2!! Afternoon tea utanför Kensington Palace...

      Radera