2012-08-20

Kom med och fira!

Jag vill härmed så här officiellt och fint inbjuda alla mina bloggläsare till

SLÄPPFEST

för att fira att min fjärde fantasyroman Anaché utkommit!

Dag: 20.9.2012
Plats: Fastslås då vi ser hur många som anmält sig (men hur som helst blir det i Helsingfors centrum)
Tid: Antagligen kl 17 (ev 18)

Det bjuds på uppläsning, bokprat, bubbelvatten, kanske en matbit och så lottas ett speciellt pris ut bland alla som köper boken! En liten dedikation får man naturligtvis på köpet om man vill.

Kan du som tror dig vara på väg vänligen anmäla dig i kommentarsfältet till detta inlägg (håll anmälningarna just här och inte i senare inlägg, så jag kan hålla reda på dem). Du får gärna ta med dig en eller flera vänner, skriv bara i din kommentar hur många som är på väg.

25 kommentarer:

  1. Äsch. Fel datum. Skulle ha varit kul, men tydligen har jag nåt inprickat det datumet. Men om det inhiberas då meddelar jag. Have fun!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då får jag hoppas på inhibering :-)

      Radera
  2. Jee! Då är vi hemma från Italien. Räkna mig anmäld. Sen hoppas jag på en släppfest med alla de ingredienser som Urban nämnde då det först var tal om festen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Humm, oj nej... Jag tror vi överskrider vår budget lite då :-)
      Men vad roligt att du kan komma!

      Radera
    2. Jag vill minnas att jag läst att hästkött är ganska billigt. Men det är klart, artikelskribenten hade nog inte undersökt förhållandena i Helsingfors utan utgick från det vanliga Södermalmsperspektivet.

      Dessutom vill man kanske inte ha vilket ök som helst utan en stolt akkadisk (eller i värsta fall isländsk) springare som helst sprängt sig i sin herres tjänst och nu för alltid ska leva vidare i stammen. (Ja, bara krigarna får äta men med lite tur kan man snatta en bit vid uppläggningen.)

      Jag är litet frestad att bryta mot mina principer och sätta mig på flyget (jag har direktflyg till Hesa runt knuten) men det är nog tyvärr oförenligt med mina skyldigheter som förälder. Jag hoppas hursomhelst att det blir en fest det talas länge om och vars rykte sprids ända till Lavora.

      U.J.

      Radera
    3. Urban, du borde helt klart vara event planner för evenemanget!

      Radera
    4. Du smickrar mig, men det är trevligt att du tillåter att man klampar in lite i din mytologi.
      För den delen, skriv gärna en rad när det blir dags för nästa bok så kanske jag kan hitta på något. (Jag antar att planerna för den här tillställningen börjar bli ganska klara.)

      U.J.

      Radera
    5. Nää, inte egentligen... Vi får lite se hur långt slantarna räcker. Nog har jag ju några idéer men ingen aning om hur man skulle kunna förverkliga dem.

      Radera
    6. Åjo, det kommer att bli utmärkt. Jag har läst min Göran Hägg tillräckligt bra för att veta att författare av naturen i regel har mycket god organisationsförmåga och kan svänga ihop evenemang lättare än genomsnittet.

      U.J.

      Radera
  3. Hurra! Grattis! Jag kommer absolut, tack! (Bara jag är i Finland då, vilket jag nog är.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men då får vi ju äntligen träffas!! JAA!

      Radera
    2. Ska försöka stjäla en traktor och rymma,vet inte med säkerhet om det lyckas utan att få en skördetröska på nacken men i såfall får jag lov att springa sista biten

      Radera
    3. Stjäl traktorn vettja! Och gasn i bottn.

      Radera
  4. I'll be there! Var det nu än blir. ;) Jag förvarnade redan kollegerna om att jag kanske måste gå lite tidigare från jobbet den dagen. Maken kommer också med, så vi blir 2.

    SvaraRadera
  5. Jag kommer, med en bokälskande vän i släptåg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. The more the merrier! Pluspoäng för att du släpar med en kompis :-)

      Radera
  6. Skulle så gärna vilja.
    SÅ gärna.
    När måste man bestämma sig?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har faktiskt inte bestämt något slutdatum, men intresset har varit så överväldigande stort att vi kanske måste diskutera det med förlaget.

      Radera
  7. Oj så gärna jag skulle komma... men tå hedi Helsingfors e så ååsides. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vem det nu sen är som är ååsides :-)

      Radera
  8. Hej Maria! Det blir jag och en fantasy-älskande vän, om det så passar :)

    SvaraRadera