2012-08-19

Glömde bort det viktigaste

Oj herregud.
Jag har ju glömt antologitexten. Den som jag skrev om här. Den som har deadline 31.8. Den.

Jag låg här i sängen och tänkte på texter, och på jobb, och att jag har Tidspiraten-texter som faktakollats som jag måste titta på nästa vecka, men att annars är det inte så farligt att jag är sjuk bara jag blir frisk till London. Och så mittiallt: PANG. Hjärtat skuttar till av stress när jag inser: jag har ju glömt texten jag skulle skriva.

Jag hade något slags (mini)genombrott och tydligen tyckte min hjärna att jaha, nu är vi klara med det här då, och stuvade undan alltihop i en kista på vinden. Genombrottet betydde ju bara en idé, en tanke, inte att texten är skriven! Inte alls.

Hjälphjälphjälp.

Jag känner mig dessutom så okreativ just nu. Ganska tom efter allt Anaché-jobb. Har inte mycket bensin kvar i tanken. Nu får jag försöka starta skrället ändå. Glömmer ju bara från gång till gång hur man gör.

2 kommentarer:

  1. Det går visst bra. Du kan nog.
    Hade här om dagen celebert besök av en svensk författare som var inresserad av dina böcker.Jag föreslog Arra. Den är nog min favorit bland din produktion.Iväg med dej och skriv, kvinna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ååå pressen stressen...
      (Men lite roligt med celebert besök intresserat av mina böcker :-) )

      Radera