2012-08-22

En flärdens dag

Idag har jag blivit fin om tassarna. Manikyr och pedikyr: min belöning för att jag äntligen blev färdig med alla omgångar med Anaché. Plats: Helsinki Day Spa.

Jag tycker verkligen om det spat. Det är fint och lyxigt och lugnt hela vägen. Det är inte så där som det ibland är i Finland: fin reception men sen små skrubbar med lysrör i taket där behandlingarna utförs. Allt är vackert och genomtänkt och man känner sig verkligen bortskämd. (Det är också mycket dyrt. Därav kommer det sig att jag besöker stället med cirka fem års mellanrum, och sist hade jag fått presentkort.) Först fick jag sitta och dricka grönt te och knapra mandlar, sen få fötterna badade och filade och masserade och tånaglarna lackade. Sedan fick jag dricka lite mer te varpå jag fick händerna exfolierade och smorda och naglarna lackade med gel-lack som skall hålla flera veckor och som egentligen bara växer ut med naglarna. Det är säkert full med gift och jox, men den här gången sket jag blankt i det, pardon my french.
Och sist drack jag än mer te. Och läste lite Marie Claire.

Lunch åt jag på Paviljonki där min syster arbetar och som jag vill uppmana er att besöka innan den stänger i mitten på september (tror jag det var): jag åt en perfekt sallad med lammfilé och grillade grönsaker där alla smaker var på plats.

Och sen fnattade jag runt och letade skor och hittade inga och nu är jag så slut att jag inte ens orkar fota mina fina naglar och ge er bildbevis. Men om ett par veckor tänker jag rapportera om det här med gel-lack är så hållbart som de påstår. I så fall har jag på känn att det kan bli min nya melodi, för jag blir galen med vanligt nagellack som genast flagar (det ekologiska jag en gång köpte håller inte ens ett dygn, till exempel).

Okej nog flärdprat nu. Jag har säkert tråkat ut halva bloggosfären. Sorry. Jag skall skriva mer om böcker och fantasy och skrivande och sånt snart, lovar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar