2012-08-06

Back to work

Nu är då semestern slut och jag borde sparka igång både mig och skrivandet och bloggen igen. Idag skulle jag göra det sådär symboliskt och fint med att städa mitt arbetsrum och sköta en del administrativa grejor, men istället har jag klippt håret och handlat mat och sånt. Jaja. I själva verket har jag alltså jobbat mindre än under semesterns sista dagar då jag ägnade mig åt korrekturet. Men i morgon är också en dag. Bloggen blir inte speciellt igångsparkad den heller, för huvudet är tomt på bra inläggsidéer. Helgen gick i läsandets tecken, så jag kan i alla fall rapportera följande om The Wise Man's Fear: den är nog välskriven och så, men lite mer stora äventyr skulle jag vilja ha ut av den, speciellt som serien handlar om byggandet av hjältemyten. Nu bara myglas det på universitetsnivå, vilket är alldeles väl beskrivet men känns lite... smått.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar