2012-05-08

Valente

OMG.
Jag kommer inte ihåg var jag först läste om The Girl Who Navgiated Fairyland in a Ship of Her Own Making, men jag blev nyfiken. Glömde sen lite bort boken tills jag nyligen läste om den på Nene Ormes blogg, blev påmind och satte pocketversionen på bevakning på Adlibris. Idag fick jag mejl från Adlibris om att den nu kommit in.


När jag skulle beställa den såg jag på vad det fanns för andra böcker av Catherynne Valente, började leta efter henne på nätet, hittade hennes hemsida, började läsa bloggen och - WTF, hon är på väg till Åcon 5 - som är nästa vecka!! Gah. Just då är jag själv inbokad för ett uppträdande på Karelia i Ekenäs. VERKLIGEN synd.

6 kommentarer:

  1. Jag läste Cat's otroliga "In the Cities of Coin and Spice" och blev så totalsåld att det inte finns ord för det. Den ingår i en serie på två böcker, "The orphan's tales", och är den andra i serien - jag fick inte tag på bok ett, "In the Night Garden" när jag beställde, men ska definitivt läsa den. Vilka berättelser, vilken berätterska! Jag är fänglad, förtrollad, förlorad!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var snubblande nära att beställa dem tillsammans med A Girl Who... och Palimpsest. Men så tänkte jag att jag skall nu testa vattnet först om jag alls gillar henne. De utdrag jag läst var verkligen magiska!

      Är du Åland-Katarina? Och om du är, är du på väg på Åcon?

      Radera
  2. Jag är Åland-Katarina jo, och naturligtvis är jag på väg till Åcon... :) Har inte missat ett enda än. Jag ser verkligen fram emot att få träffa Cat på riktigt!

    SvaraRadera
  3. Dags att lägga Enhörningens forum på listan över webbplatser du besöker regelbundet, alternativt prenumerera på Enhörningens RSS-flöde eller börja följa @enhorningenzine på Twitter så att du inte missar sådant här:
    www.enhorningen.net/Forum/index.php/topic,833.0.html

    Snart säger du väl att du inte hört att Lois McMaster Bujold kommer till Finncon i sommar. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ben, det kan till och med hända att jag läst att Valente kommer till Åcon men det liksom sa mig ingenting när jag inte visste vem hon var eller hade läst något av henne. Därför noterade jag det inte.
      Men ja, jag borde appselut läsa Enhörningens forum oftare!

      Ang Finncon är problemet åter detsamma: har inte läst något av LMB...

      Radera