2012-05-02

Soppkok

Fyra dagar skrivpaus, nu sitter jag och drar i trådarna igen.

Det är ett annorlunda projekt det här. Långsammare än de tidigare. Jag kan inte bara tuta och köra. Måste fundera, lyssna, tänka. Lite svårt för otåliga mej, men jag får väl lära mig. Just nu ser jag att jag har för många bra ingredienser i denna soppa. Det måste rensas lite. Smakerna framträder inte tillräckligt klart om de är för många och för vitt skilda. Nu gäller det att se vilka ingredienser som kompletterar varandra bäst och lyfter fram varandra.

3 kommentarer:

  1. Tack för tipset (som jag knyckte härifrån) om the Fault in Our Stars. Den var fantastiskt bra. Hör till de bästa jag har läst i år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ÄR den inte fantastisk! Vilken genomarbetad bok.

      Radera
  2. Jo verkligen! Särskilt mycket imponerades jag av hur ofta jag skrattade, trots det allvarliga ämnet. Att förmedla humor i text utan att det blir banalt är nog bland det svåraste man kan göra.

    SvaraRadera