2012-04-02

Hemmadag

Sonen och jag fortsätter vara förkylda, och idag måste vår sjukskötare på jobb, så vi får hanka oss fram på egen hand. Huset ser redan helt sprängt ut efter att en ettochetthalvtåring varit inomhus i tre dagar. Ho vet vad vi skall hitta på idag. Jag tror det blir en del Bärtil-DVD. Och böcker. Böcker är bra. Sonen kan lyssna till nästan hur mycket böcker som helt. Jag insåg i morse att han vet vad alla hans böcker heter - eller i alla fall de böcker som ligger framme mest. Jag kunde säga "hämta denochden boken" och han hämtade rätt bok var gång.

Skulle jag vara ensam sjuk hemma vet jag vad jag skulle göra: se på New Moon som jag bandade igår, äta hushållschoklad och frossa åt eländet - mitt och filmens.

5 kommentarer:

  1. bandade också den filmen... vi ska se när man får chansen att se den...

    Krya på er! Här börjar sonen bli bättre äntligen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag erkänner: jag såg på en halvtimme här medan sonen lekte bredvid och ibland förvånat såg upp på TV-rutan och de trånsjuka ansiktena. Someone anmäl mig för banrskyddsmyndigheterna...

      Och fy attan. Fy fy fy är allt jag säger. Twilight gör mig lika deprimerad som Auel och av samma orsak.

      Radera
    2. Jag tittade också på den med sonen i närheten! (förlåt, omoraliskt då den är från 12). Höll en kudde framför ansiktet på honom när det kom våld (det var iofs inte särskilt ofta... och han tyckte bara varulvarna var häftiga), men mest satt han faktiskt och pysslade med eget (spelade legospel på datorn, förlåt för det också). Måste säga att filmen funkade som komedi, jag skrattade i varje fall en hel del... och VARFÖR vill hon hellre ha den där bleka typen, varulvskillen var ju mycket trevligare (att se på). Och så störde det mig också att man måste välja, fasen varför kan inte tjejen få ha båda då? Jäkla tvåsamhetskultur (och så ska vi inte gå in på allt detta med hur hon ska skyddas hit och dit och hur kyskt det hela är, samtidigt som en av killarna går omkring halvnaken halva filmen... osvosv.)

      Radera
  2. Jag blir vansinnigt irriterad på hur Bella utnyttjar Jacob. "Jag behöver dig för du boostar mitt självförtroende och får mig att må bra, men jag är inte kääär i dig och om du blir kääär i migg förstöör du allt". Jag har känt flickor som gör så där med pojkar och sen är så IRRITERADE på de stackars boysen när de gör dumheten att kära ner sig.

    Klart man skulle ta Jacob any day. Okej nu har jag sett bara en del av filmen men Edward talar ju bara i kommandon till Bella. "Go inside." Till vilket Bella bara "men pliis kyss mig först".

    ARRRGGHHHGHGHH!

    SvaraRadera
    Svar
    1. *flabb*

      Ja man sympatiserar verkligen inte med Bella... känner igen beteendet jo (men inte i mig själv, och det kan jag säga med stolthet i varje fall, man håller inte folk på kroken så där).

      Radera