2012-04-04

Elden slocknar ibland

Inte håller jag alltid glöden levande.

Vardagens rutiner föll ihop med först sonens förkylning och så min. Har varit på minimumöverlevnadsinställning. Inte så mycket som petat i manuset. Nu har jag mycket jobb att hinna ikapp, sen kommer påsken, sen skall det bli förlagsmöte om Anaché (som eventuellt leder till att jag måste ta mig an det manuset i första hand), fantasyskrivkurs och LitteraLund... Oj oj. Mitt lilla manus. Så du kommer att slockna.

Jag får väl utrusta mig med mycket torrt tände och tändstickor, sen när det blir dags igen. Och en hel del tålamod.

4 kommentarer:

  1. Å, vad tråkigt - och frustrerande - det är när det kommer en massa annat i vägen för skrivandet. Men nej då, manuset slocknar inte. Du kanske får blåsa en stund på glöden i början för att elden ska ta sig igen. Men sedan kommer det att brinna som vanligt :-)

    SvaraRadera
  2. Tänd en tålmodig påskbrasa.
    Du har ju kommit en bit redan.
    Kommer att spraka på snart ska du se.

    Den där påsken... ligger den inte lite ivägen ändå?

    SvaraRadera