2012-03-23

I'm on a roll, jag rullar på

Min snällasnälla mamma gav mig den bästa gåva jag just nu kunde få: en natt till i lillstugan, en morgon till med från säng till skrivande. 7.23 satte jag mig vid datorn och skrev oavbrutet till 9. 1656 ord. Berättelsen har nu gott och väl 11 000 ord under bältet.

Det är mycket spännande det här med att jag kommit på berättelsen som utspelar sig före denna berättelse. The prequel, if you will. Det gör att jag delvis kan planera den nu medan jag håller på och skriver. Jag kan göra planteringar. Och jag är säker på att jag gör planteringar nu som jag inte ens vet om, utan upptäcker först sen när/om jag skriver the prequel.

Dessutom känns det fel att säga att jag gör planteringar. De bara dyker upp. "Berätta en historia!" säger någon, och huvudpersonen berättar, och jag tänker Åh! Var det så det gick till!

6 kommentarer:

  1. Helt underbart! Det låter som livet jag drömmer om! :) NJUT!!!

    SvaraRadera
  2. Men åh så härligt! Verkligen en fin gåva! Jag tror jag måste hinta lite för min egen mamma om något liknande :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad behöver man prylar till när man kan få skrivtid i gåva?!

      Radera
  3. Tassar tyst förbi.
    Vill inte störa skrivet i stugan.
    Låter underbart.
    Ser fram emot att läsa :-)

    När du har tid.
    Inte nu.
    Berätta om den lilla stugan.
    Hur ser den ut och vad finns utanför.

    SvaraRadera